Sunday 18 March 2018

Al Kisah Sejarah Salah...


Al Kisah Sejarah Salah...




Siapa Salah ? Semua peminat bolasepak kenal Salah. Dulu ketika di Chelsea semua peminat bola tidak kenal Salah. Sebab Jose Mourinho telah salah percaturan terhadap Salah dan Salah selalu tidak dapat bermain bolasepak. Lalu Salah dipinjamkan ke Fiorentina. Selepas itu Salah dipinjamkan lagi ke Roma pula. Tiba-tiba Liverpool membeli Salah. Ramai peminat bola kata Liverpool salah membeli Salah. Lagikan Chelsea tak nak Salah, kenapa Liverpool  beli Salah.











Tetapi Jurgen Klopp membuktikan pembelian Salah itu tidak salah, apabila Salah menjaringkan gol yang banyak. Sejak di Liverpool setiap perlawanan Salah menjaringkan gol. Salah satu jaringan terbanyak Salah dalam satu perlawanan ialah 4 gol. Eeelaaay! dengan Watford boleh la Salah dapat banyak gol. Kenapa dengan Manchester United Salah tak ada gol. Itu salah satu komen fan dari team lain yang cemburu pada Salah. Team-team lain iri hati sebab Liverpool ada Salah. 




Tidak mengapa Salah... biar dia orang cakap pasal Salah. Buktikan Salah....buktikan cakap-cakap mereka itu salah. Jaringkan lagi banyak gol Salah. Apa yang menarik pasal Salah, bila Salah menjaringkan gol Salah akan sujud atas padang.Tak salah pun Salah sujud atas padang sebab Salah nak syukur dan terima kasih pada Allah. Salah-salah, Salah akan dinobatkan penjaring gol terbanyak EPL musim 2017/2018. Salah tewaskan Harry Kane yang buat-buat cedera sebab tahu dia akan kalah. Harry Kane malu kalah pada Salah. Harap Salah menang tiap-tiap musim. Sekarang semua team sudah kenal Salah dan takut pada Salah. Ada ura-ura Real Madrid dan Barcelona hendak beli Salah. Liverpool jangan buat salah lagi. Salah sangat kalau Liverpool jual Salah pada Real Madrid atau Barcelona. Jangan jadi Chelsea yang salah menjual Salah dan terima rugi. Buat apa Liverpool untung banyak duit tapi tak ada Salah dan selalu kalah.

















Semua Liverpool Fan suka Salah, tetapi Team lain tidak suka Salah. Akhirkata salah kita memuja Salah, nanti Allah cederakan Salah, habislah cita-cita Salah untuk Salah jadi salah satu penjaring terhebat Liverpool. Eeeermm Salah ...Salah.... Wasalam.

No comments:

Post a Comment